2008 ett nytt år.

Eftersom jag blev sjuk strax före nyår har jag inte
skrivit på ett tag.
Jag börjar med fredagen före nyår då jag hade tid kl. 11.30
på medecin i Sundsvall.

Visade upp min svullna fot och trodde att detta skulle vara
snabbt avklarat med den sedvanliga cortisonsprutan.
Tji vad jag bedrog mig. Doktorn ville inte ge mig någon förrän
jag röntkat den, hon befarade en propp i foten.
Själv visste jag till 99% att det inte var det.

Så jag skulle gå och sätta mig på akuten sa hon.
Jag undrade om inte hon skulle skriva en remiss,eller skulle jag
bara gå dit och kräva en röntken. Med en mycket sur röst så kunde hon
väl göra det då. Du kan gå ut och vänta sa hon i barsk ton
Som tur var så var Angelica med mig som chaufför och sällskap.

En kvart senare fick jag en lapp att ta med mig.
På akuten undrade dom om jag skulle dit och inte direkt till akutröntken
för det skulle går fortare, istället för omvägen till akuten.

Receptionisten ringde min läkare och fick samma svar det var rätt ställe,
Hon ruskade på huvet och tyckte synd om mig, för nu kunde det ta tid.
Efter nio stycken läkare och sköterskor var kl. 15,50 då hade dom tagit prover,
satt nålen på plats i foten. Då kom svaret på proverna ingen propp det var bara
att åka hem. (Bort med nålen igen den var inte skön precis.)
Ingen kunde ge cortisonspruta och medicinmottagningen var stängd.
Ring åter på Onsdag fick jag till svar. Ska man skratta eller gråta. Fem timmar och inget blev gjort.

Så här går man fortfarande med en svullen fot.
Ett stort tack till Angelica som skjutsade mig och höll mig i sällskap.

Sen for vi och grattade Tom på 36:års dagen

På kvällen kom två skönsjungande personer och sjöng karaoke med oss.

Caroline och Emil , det blev en fin avslutning på den dagen tycker jag.

image80

Kommentarer
Postat av: Sofie

Finns det nå värre än att sitta på akuten? Stackars dig Gittan!Tur du fick en bra avslutning på kvällen iaf. Kram

2008-01-02 @ 20:41:08
URL: http://sgradin.blogg.se
Postat av: Angelica

Hehe jodu vi fick ju träffa hela sundsvalls akuts personal ;) Plus att vi fick åka ett litet race med rullstolen sund det inte blev längre :D hehe. Kram o god fortsättning på er!

2008-01-04 @ 00:23:33
URL: http://anga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0