Onsdag

Efter sedvanlig motion och frossande i den goda maten
blir det åter läggdags.
Jag känner mig inte särskilt trött utan ligger och läser
Kl. 22,30 börjar oljudet igen. Någon på övervåningen
börjar dra tunga möbler över golvet
och stampa ja riktigt klampa när den eller det går på fövervåningen
Utanför min dörr hör jag någon dra en vagn på hjul som skramlar
Funderar om jag skall gå upp till Birgitta men vill inte väcka henne om
hon sover.Kl 24.15 slutar ljuden och jag somnar

Torsdag morgon börjar jag med vattengympa och frukost
funderar vart mina två bordskompisar är.
Efter frukost möter jag dem i korridoren och dom ser ut som två spöken
Tänkte skämta med Birgitta och fråga om hon möblerat klart
men hinner inte förrän hon säger att nu skall jag få höra vad dom
två varit med om i natt.

Det har knackat och levat om även i hennes rum så Birgitta ringde
efter C som gick dit mitt i natten de båda har legat och lyssna till detta oljud hela natten
Någon eller något har också knackat på altandörren till rummet.
fy vilken pärs.

image68
Föortsättning följer
Ha en bra dag.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag ryser........

2007-11-29 @ 11:06:35
URL: http://sgradin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0