Till alla som inte bantar


Ok jag förstår vinken fast den var fin.
Så här kommer mitt bidrag, ät och njut

Daimkaka

125 g smält smör
2 dl socker
2 ägg
2 1/2 dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 msk vanelinsocker el. 1tsk vaniljsocker
2 msk kakao
1 krossad dubbeldaim
1 dl mjölk 3%

Garnering

1 krossad dubbeldaim
1 Marabou dubbelnougat

Gör så här

Vispa ägg och socker pösigt
Blanda alla torra ingredienser, rör ner detta i äggsmeten
växelvis med mjölken, rör sist ner det smälta smöret och
den krossade daimen.

Grädda i en 1.5 liters avlång form 175 grader ca 50-60 min

När kakan är klar låt den svalna en stund. Stjälp upp den och
skiva nougaten över kakan, den smälter då av värmen från kakan.
Jämna till nougaten och strö över den krossade daimen.
Låt gärna kakan kallna i kylskåp så stelnar nougaten fortare.

Smarrigt till tusen men inget för bantare

Ha en bra dag allesammans

image94









Kommentarer
Postat av: yvonne

Ha ha du e kul du. Va mycke gott. Hihi

2008-01-26 @ 09:19:42
Postat av: Sofie

Mmmmmmmmm va gott!!

2008-01-27 @ 10:32:13
Postat av: veronica.w.

hehe...jag bantar men jag ska ta och göra det ändå *skratt..den verkar väldigt god!!

2008-01-29 @ 10:56:16
URL: http://veronica74.blogg.se
Postat av: Angelica

Jo vi hoppas att dom trivdes. Vi tyckte det var superskoj att ha dom här =). Bella kom hem med matten vid kl 20 på fredagskvällen för då skulle vi rätta. Hon satt med mig till kl 23! Det var hon som ville sitta...Så kul att man kan hjälpa dom..Robin hade haft bara ett slarvfel med på engelskan. Kul att kunna hjälpa =). PS: Du den där kakan ser god ut...synd man inte ska äta sånt =(

2008-01-29 @ 22:40:10
URL: http://anga.blogg.se
Postat av: Caroline

Mmmm vad gott!! Men risken finns att jag äter upp allt själv om jag gör den, så Njee, jag måste sluta med sötsaker ett tag. Ha en riktigt trevlig helg! Och sjung mycket karaoke för min del också!! *skratt
Kram**

2008-02-01 @ 21:09:11
URL: http://carolinehulinder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0