Dimma

Vaknade när Bengt stängde dörren för att åka till jobbet.
Har inte sovit värst mycket inatt, blir ofta orolig när vintern närmar sig.
Får ingenting gjort och känner mig allmänt slö.
Har fått tid hos sjukgymnasten i Stöde
och skall vara där tre ggr. i veckan.
I morse längtade jag efter ägg kokade två ägg och åt
tre mackor med kaviar ägg sallad och majonäs drack två koppar nyponte till,
 så nu sitter jag här och har samvetskval och mår dåligt. Jag som alltid
startar dagen med en tallrik gröt, men det kanske gör mig mer mänsklig än
någon trott. Man är ju inte mer än människa, så nu tar jag nya tag.

Dagens rätt
Broccoli och purjolöksgratäng
1Lbroccoli
10 cm purjolök
1 burk dl lätt créme fraich
2 msk fettfri majonäs
4 msk riven parmesanost
1 tsk italiensk salladskrydda
örstsalt efter smak

Sätt ugnen på 200 grader koka broccoli och purjo 5 min i lättsaltat vatten
Gör under tiden en sås av créme fraiche, majonäs,parmesan och kryddor. lägg grönsakerna i en ugnsfast form täck med såsen, gratinera ca 10-15 min, tills den fått fin färg.

Ät kokt potatis råkost och tomater till
Smaklig måltid!
 Kram på er.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jo tokhärlig är han :) Kanon fint väntar ivrigt på matsedeln ;) Ha en trevlig dag du med! Kram Svärdotra

2007-10-05 @ 12:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0