Klok som en mus?

På julafton fick vi selebert besök och nu blir vi inte av med henne.
Det är nämligen en näbbmus. Hon måste vara den klokaste
mus jag någonsin varit med om.

Först jagade Bessy (hund) henne runt köket, hallen och tvättstugan.
Vi har satt ut tre olika fällor men hon äter så försiktigt så de slår inte igen.

Har även provat olika ätbara saker som russin, choklad, skinka, leverpastej
men hon nappar inte på betet. Har även en stor fälla som hon varit in i som
ska slå igen bakom henne, men hon är så full i sjutton att jag tror hon
vet hur den funkar. Nu är snart mitt tålamod slut. Jag hatar allt vad råttor heter.

Tar gärna emot råd om det är nån som har det.


image116


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0