Min bästa vän!

Det är nu fyra år sen jag sa upp bekanskapen
med min allra bästa vän.
Vi hade då kampat ihop i över 37 år.
Tyckte dock att hon tog all energi ifrån mig.
Så nu fick det vara nog.

Hon var efterhängsam och krävande och även kvävande
tyckte jag då.
Av gammal vana fick hon hänga med överallt.
Var hon inte i närheten fick jag nästan en ångestatack.

Så kom då dagen då jag bestämde mig, nu fick det vara nog.
Hon grät det minns jag, försökte hålla mig kvar
Men jag var bestämd, nu fick det vara slut.

Så den 16/1 2007 fimpade jag henne för gott, och
har inte tagit ett bloss sen den dagen.



image111


Kommentarer
Postat av: yvonne

Bra gjort!!

2011-01-17 @ 09:22:23
Postat av: Ingvor

Starkt gjort.

2011-01-19 @ 11:57:48
Postat av: Mia

Åh, vad starkt, Gittan! Heder åt dig!!!

Har skrivit in min nya mejladress här, så du får mer än gärna skriva till mig, kram på dig!!

2011-02-07 @ 09:20:33
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0